Sunday, May 17, 2009

HARI GURU 16 MEI : Guru tonggak negara bangsa

Image
'Hadiah' Hari Guru
KUALA TERENGGANU 16 Mei - Kerajaan meluluskan pertambahan 2,141 kuotauntuk jawatan Guru dan Pengetua Cemerlang bagi Pegawai PerkhidmatanPendidikan (PPP) siswazah di sekolah menengah berkuat kuasa sertamerta.


Image
Tugas kini lebih mencabar
KUALATERENGGANU 16 Mei - Tugas guru sekarang lebih mencabar apabila perluberdepan dengan pelajar yang lebih pandai dan berpengetahuan berikutanmereka terdedah kepada kemajuan teknologi maklumat (IT).

TPM lawat gerai Utusan
KUALATERENGGANU 16 Mei - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassinmeluangkan masa kira-kira sejam melawat Festival Hari Guru PeringkatKebangsaan 2009 di Pusat Dagangan Terengganu (TTC) di sini hari ini.

Kuota guru, pengetua cemerlang ditambah
KUALATERENGGANU: Kerajaan meluluskan pertambahan 2,141 kuota jawatan gurudan pengetua cemerlang bagi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah disekolah menengah di seluruh negara berkuat kuasa serta-merta, kata TanSri Muhyiddin Yassin.

Penerima anugerah saran wujud iklim sihat di sekolah
KUALATERENGGANU: "Permohonan saya untuk menjadi guru pernah ditolak dulu dansaya fikir impian saya sudah berkecai ketika itu. Namun, atas semangatkuat, saya terus mencuba untuk menjadi guru dan tidak menoleh kebelakang lagi hingga hari ini," kata seorang daripada tiga penerimaAnugerah Tokoh Guru 2009, Phua Seng Tiong, 64.


-----------------------------------------------------------------------------------

Image
Guru tonggak negara bangsa
KUALA TERENGGANU 15 Mei - Peranan guru dan pendidik amat diperlukanuntuk menyemarakkan konsep negara bangsa di kalangan golongan mudakerana mereka insan yang paling rapat dengan pelajar.

No comments:

Post a Comment