Sunday, May 17, 2009

Kes kedua H1N1 disahkan

Kes kedua H1N1 disahkan
PUTRAJAYA16 Mei - Kes kedua selesema babi atau influenza A (H1N1) dikesan dinegara ini melibatkan seorang pelajar perempuan yang merupakan rakankepada kes pertama yang dikesan semalam.

H1N1: PM mahu pemeriksaan diketatkan
SHAHALAM 16 Mei - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mahupemeriksaan terhadap penumpang di pintu masuk negara, terutamanyapenerbangan dari Amerika Syarikat dan negara lain yang dilanda wabakinfluenza A (H1N1), diperketatkan.


Satu lagi kes
PUTRAJAYA:Malaysia mencatatkan kes kedua Influenza A (H1N1) semalam selepasseorang pelajar perempuan yang pulang dari Amerika Syarikat (AS)disahkan dijangkiti virus berkenaan.

Ketatkan saringan di pintu masuk: PM
SHAHALAM: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahu pemeriksaan terhadappenumpang di pintu masuk negara, terutama penerbangan dari AmerikaSyarikat dan negara lain yang dilanda wabak Influenza A (H1N1)diperketatkan.


Image
2 termasuk budak dikuarantin
PADANG BESAR 16 Mei – Seorang lelaki berusia 43 tahun dan kanak-kanakberumur empat tahun diletakkan di bawah pemerhatian di wad pengasinganHospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar dekat sini selepas didapatimempunyai simptom selesema babi atau influenza A (H1N1).

Sarawak kesan 9 rakyat naiki pesawat MH091
KUCHING16 Mei – Kerajaan negeri sedang mengesan sembilan orang rakyat darinegeri ini yang menaiki pesawat penerbangan Malaysia MH091 yang setakatini dua penumpangnya telah disahkan positif selesema babi atauinfluenza A (H1N1).

Lelaki dari Stockholm turut dirawat
IPOH16 Mei – Seorang lelaki berusia 62 tahun yang baru pulang dariStockholm kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun di siniselepas menunjukkan simptom influenza A (H1N1).

Seorang penumpang MH091 sihat
ALORSETAR 16 Mei – Seorang penumpang Penerbangan Malaysia MH091 yang samadengan pelajar disahkan positif selesema babi atau influenza A (H1N1),Khamis lalu, disahkan sihat selepas menjalani pemeriksaan di HospitalSultanah Bahiyah (HSB) di sini semalam.

H1N1: Polis berkawal
BENTONG16 Mei - Pihak polis kini diberikan tanggungjawab untuk mengawalkeselamatan dan ketenteraman di lapangan-lapangan terbang utama denganmenularnya kes selesema babi atau virus Influenza A (H1N1) di negaraini.

35 penumpang dikuarantin
KUALALUMPUR 16 Mei - Kira-kira 35 orang daripada 199 penumpang dan anakkapal pesawat MH091 dari New York, Amerika Syarikat (AS) yang mendaratdi Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) tiga hari lepastelah dikuarantin.

Sekolah diarah patuhi panduan cegah H1N1
KUALATERENGGANU: Kementerian Pelajaran meminta semua sekolah mengikut garispanduan yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan dan agensi berkaitandalam usaha mencegah jangkitan wabak Influenza A (H1N1) di kalanganpelajar.

Budak pulang dari London antara disaring
SUNGAIBULOH: Seorang kanak-kanak berusia enam tahun yang diserang demamsebaik pulang dari London antara mereka yang membuat saringanpemeriksaan Influenza A (H1N1) di Hospital Sungai Buloh, di sini,semalam.

Senarai penumpang pesawat dari Newark diedar
KUALALUMPUR: Kementerian Kesihatan sudah mengedarkan senarai 119 penumpangpenerbangan MH091 dari Newark, Amerika Syarikat termasuk 15 anakkapalnya, ke semua Jabatan Kesihatan Negeri bagi tindakan segeraseperti pengesanan, pengawasan dan kuarantin.

------------------------------------------------------------------------

Image
Kes pertama H1N1
PUTRAJAYA 15 Mei – Kementerian Kesihatan hari ini mengesahkan seorangpelajar menjadi penghidap pertama virus influenza A (H1N1) di negaraini.

Mangsa pertama H1N1
PUTRAJAYA:Malaysia semalam mencatat kes pertama Influenza A (H1N1) selepasseorang pelajar lelaki berusia 21 tahun yang baru dua hari pulang dariAmerika Syarikat, disahkan dijangkiti virus itu.

Orang ramai jangan risau
MELAKA 15 Mei - Orang ramai tidak perlu risau sebalik perlu yakindengan keupayaan Kementerian Kesihatan dan agensi berkaitan dalammengawal wabak selesema babi atau virus influenza A (H1N1) daripadamerebak di negara ini.

199 penumpang MH091 dijejaki
PUTRAJAYA15 Mei – Kesemua 199 penumpang dan anak kapal pesawat MH091 dariNewark, Amerika Syarikat (AS) yang mendarat di Lapangan TerbangAntarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pukul 7.15 pagi kelmarin dimintamenghubungi Kementerian Kesihatan segera.

Bukan diserang virus H1N1
TEMERLOH15 Mei - Hospital Sultan Ahmad Shah (Hoshas) hari ini menafikan bahawaseorang lelaki yang diletakkan di bawah pemerhatian hospital berkenaanpetang ini diserang virus influenza A (H1N1).

No comments:

Post a Comment