Monday, May 25, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : ISNIN 25 MEI 2009

Usahawan dituduh edar dadah di kebun
KUALA TERENGGANU 24 Mei - Seorang usahawan dihadapkan ke MahkamahMajistret di sini hari ini atas dua tuduhan mengedar dadah di kebunpisangnya seluas kira-kira 13 hektar, pertengahan bulan ini.


Tidak hirau amaran polis
KUALA LUMPUR 24 Mei - Tanpa menghiraukan amaran pihak berkuasa,kira-kira 1,000 penyokong kumpulan pemberontak Harimau Pembebasan TamilEelam (LTTE) tetap meneruskan perhimpunan di Kuil Sri Subramaniar, diJalan Besar Batu Caves, Gombak, dekat sini hari ini.


Lapan samseng jalanan ditahan
KUALALUMPUR 24 Mei - Polis menahan lapan samseng jalanan dalam operasi cegahjenayah dan lumba haram pada malam minggu di Taman Connaught dansekitar ibu negara di sini awal pagi ini.

Dua beradik direman lima hari
PETALINGJAYA 24 Mei - Dua beradik ditahan reman lima hari bagi membantusiasatan kes kematian seorang pembantu rumah warga Indonesia yangdisyaki mangsa dera di sebuah rumah teres di Seksyen 17/26 PetalingJaya, dekat sini semalam.

Dadah: Anak ahli politik ditahan
MACHANG24 Mei - Seorang pemuda yang dipercayai anak kepada seorang ahlipolitik wanita di negeri ini ditahan kerana disyaki memiliki sejumlah1,056 biji pil kuda dan 120 biji pil Eramin 5, dianggarkan bernilaihampir RM50,000 dalam pemeriksaan sebuah kereta, awal pagi ini.

ADUN Teratai dibebas dengan jaminan polis
KUALALUMPUR 24 Mei - Kesemua 16 orang termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri(ADUN) Teratai, Jenice Lee Ying Haa yang direman dua hari keranamenyertai perhimpunan di Taman Muda Ampang, Khamis lalu, dibebaskanhari ini.







Usahawan pisang didakwa edar dadah
KUALATERENGGANU: Seorang usahawan tanaman pisang dihadapkan ke MahkamahMajistret di sini, semalam atas dua pertuduhan mengedar dadah jenissyabu dan ketamin di kebun pisang miliknya di Kampung Gemuruh, Tepuh,dekat sini 12 Mei lalu.

Kanak-kanak 8 tahun dicabul 'kekasih' kakak
KUALALUMPUR: Akibat berdendam kakak yang enggan membalas cintanya, seoranglelaki mencabul adik perempuan 'kekasihnya' berusia lapan tahuntermasuk memaksanya melakukan onani berulang kali di Projek PerumahanRakyat (PPR) Cochrane Perkasa, Cheras di sini, minggu lalu.

Datuk dituduh rogol cucu tiri
KOTABHARU: Seorang datuk berusia 34 tahun yang bekerja sebagai buruhdidakwa merogol cucu tirinya berusia tiga tahun di Mahkamah Sesyen disini, semalam.

Anak pemimpin bahagian miliki 1,176 pil khayal
MACHANG: Polis menahan anak seorang pemimpin bahagian sebuah parti politik diKelantan dan merampas 1,176 pil khayal dalam kereta miliknya ketikaserbuan di sini, awal pagi semalam.

Polis cari guru kes simbah asid
PASIRMAS: Seorang guru kini diburu polis kerana disyaki terbabit menyimbahasid terhadap seorang pekerja pusat memproses ayam dekat Lemal di sini,awal pagi kelmarin.

No comments:

Post a Comment