Wednesday, May 20, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 20 MEI 2009

Image
Anak Raja Petra mengaku bersalah empat tuduhan mencuri
SHAH ALAM 19 Mei - Anak kedua editor laman web Malaysia Today , RajaPetra Raja Kamaruddin mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sinihari ini atas empat pertuduhan mencuri dan memiliki motosikal curiserta melakukan pecah rumah.

Image
2 penjenayah ditembak mati
PETALING JAYA 19 Mei - Lagi kejayaan polis. Dua penjenayah matiditembak dalam cubaan menculik seorang lelaki warga Myanmar di SS20/10,Damansara di sini, malam ini.

Ditahan ketika menyamun
KUALALUMPUR 19 Mei - Kepekaan anggota polis berjaya membawa kepada penahananseorang daripada empat penyamun yang sedang menyamun sebuah kedaiserbaneka 24 jam di Jalan Ambong Kiri, Kepong, di sini pagi semalam.








Anak Raja Petra mengaku curi
SHAHALAM: Anak penulis blog Raja Petra Raja Kamaruddin, Raja Azman, 33,mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini semalam, terhadap empattuduhan mencuri dan memiliki harta curi, antara April hingga Mei lalu.

Manoharan saman empat pihak RM100j
TAIPING:Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Alam Shah, M Manoharan akanmemfailkan saman RM100 juta terhadap empat pihak termasuk kerajaanMalaysia kerana mendakwa penahanannya mengikut Akta Keselamatan DalamNegeri (ISA) dibuat tanpa mengikut undang-undang.

Suami tak maaf penjenayah
BATUPAHAT: "Saya tidak akan memaafkan lelaki itu sampai bila-bila.Perbuatan dia terlalu kejam, ia bukan kerja manusia," kata RazaliAhmad, suami Jamilah Selamat, 31, wanita mengandung yang meninggaldunia selepas koma tiga hari akibat kepalanya terhentak di jalan dalamkejadian ragut di Jalan Kaloi, Taman Ayer Hitam, 3 Mei lalu.

Terkejut bungkusan diserah ada bayi
KOTABHARU: Seorang pekerja kilang terkejut apabila seorang gadis turun darikereta di hadapan rumahnya di Kampung Dusun Durian, di sini, danmenghulurkan bungkusan kain batik mengandungi bayi perempuan yang barudilahirkan, petang kelmarin.

Peragut berdepan hukuman mati
JOHORBAHRU: Peragut yang menyebabkan kematian wanita hamil, Jamilah Selamatdari Jalan Mekar, Taman Mekar, Batu Pahat dekat sini, pada 5 Mei laluakan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) yang membawahukuman mati mandatori di Mahkamah Majistret Batu Pahat, hari ini.

Kastam rampas telefon bimbit seludup RM4.5j
PADANGBESAR: Sepasukan anggota Kastam Diraja Malaysia (KDRM) BahagianPencegah Padang Besar beroperasi sejauh 500 kilometer ke Sepang,Selangor untuk menumpaskan sindiket penyeludupan telefon bimbitmembabitkan nilai lebih RM4.5 juta, baru-baru ini.

Wanita maut leher dipulas
KOTABHARU: Hanya kerana sebentuk cincin belah rotan, seorang wanita wargaemas mati dicekik dan lehernya dipulas penyerang yang menyamun mangsadalam kejadian di Kampung Sireh Bawah Lembah, dekat sini, petangkelmarin.

Suami bunuh isteri diarah jalani rawatan mental
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini semalam, memerintahkan bapa tiga anakyang dibebaskan daripada tuduhan membunuh isterinya yang sedangmemangku anaknya dengan bersenjatakan keris perhiasan, empat tahunlalu, menjalani rawatan mental di Hospital Bahagia Tanjung Rambutankerana didapati tidak siuman ketika kejadian.

Bekas polis kena hukum gantung
KUALALUMPUR: Seorang bekas konstabel polis yang sedih apabila kaumkeluarganya tidak hadir di mahkamah, dijatuhkan hukuman gantung sampaimati oleh Mahkamah Tinggi di sini, semalam selepas didapati bersalahmengedar 51.9 gram heroin, empat tahun lalu

No comments:

Post a Comment