Thursday, May 21, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 21 MEI 2009

Image
Peragut wanita hamil didakwa
BATU PAHAT 20 Mei - Seorang penganggur dihadapkan ke Mahkamah Sesyen disini hari ini atas tuduhan mengakibatkan kematian Jamilah Selamat,iaitu ibu muda yang terjatuh daripada motosikal akibat diragut, awalbulan ini.

Sebutan semula kes suami isteri hina Sultan Perak 19 Jun
BUTTERWORTH20 Mei - Mahkamah Sesyen di sini menetapkan 19 Jun ini sebutan semulakes sepasang suami isteri yang didakwa mengedar komen lucah membabitkanSultan Perak, Sultan Azlan Shah melalui sebuah laman web pada Februarilalu.

Sebutan semula kes pemandu bas 22 Julai
KUALALUMPUR 20 Mei – Seorang wanita berumur lingkungan lewat 40-an bertindakmemarahi beberapa jurugambar dan jurukamera di Mahkamah Trafik Selayangdekat sini hari ini kerana cuba merakam gambar anak lelakinya.

Petani mengaku tidak bersalah rogol anak
ALORSETAR 20 Mei – Seorang petani mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyendi sini hari ini atas tuduhan pindaan merogol anak kandungnya yangberusia 13 tahun, dua tahun lalu.

Bayar bil rawatan Mirza kerana malu
KUALALUMPUR 20 Mei - Bekas Pengarah Syarikat Perunding Pengiklanan,Zulhisham Ayob, hari ini mengaku, beliau yang menjelaskan kos rawatanpergigian bekas Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Datuk Mirza MohammadTaiyab, sebanyak RM13,860.

Image
Polis rampas 10 guni ganja bernilai RM900,000
PULAU PINANG 20 Mei - Polis merampas 10 guni ganja mampat bernilaikira-kira RM900,000 dalam sebuah premis yang dijadikan pusatpenyimpanan kereta tarik dalam satu serbuan di Bagan Dalam,Butterworth, di sini semalam.

Kayu gaharu bernilai RM300,000 dirampas
BUKITKAYU HITAM 20 Mei – Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) Bukit Kayu Hitammerampas kayu gaharu bernilai kira-kira RM300,000 yang cuba diseludupke negara jiran dalam serbuan di pekan Changlun, di sini semalam.

5 ditahan kes seludup manusia
JOHORBAHRU 20 Mei – Polis menahan lima lelaki tempatan bagi membantusiasatan kes penyeludupan manusia di sekitar perairan Pengerang dekatsini, sejak 13 Mei hingga hari ini.

Polis siasat petunjuk kes rompakan RM8.24 juta
KUALALUMPUR 20 Mei - Polis sedang menyiasat beberapa petunjuk yang diperolehberhubung kes rompakan RM8.24 juta dari sebuah van keselamatan dipekarangan sebuah kompleks membeli belah di Taman Segar, Cheras di sinikelmarin.

Berhimpun haram: 11 dibebaskan
KUALALUMPUR 20 Mei - Kesemua 11 individu termasuk dua wakil rakyat DAP yangditahan kerana menyertai perhimpunan haram menyalakan lilin di hadapanbangunan Ahli Parlimen Seputeh di Jalan Kuchai Lama di sini semalam,dibebaskan awal pagi ini.

Suspek ragut dibebaskan
KOTABHARU 20 Mei - Polis membebaskan semula suspek yang ditahan untukmembantu siasatan kes ragut mengakibatkan kematian seorang suri rumahdi Kampung Padang Raja, Jalan Melor, dekat sini pada 6 Mei lalu.




Dadah: 14 anak peneroka ditahan
SEREMBAN:Seramai 14 orang dipercayai anak dan waris jutawan Felda Sendayan,dekat sini ditahan polis dalam operasi bersepadu membanteras aktivitipengedaran dan penagihan dadah di kawasan kampung itu, Isnin lalu.

Pasangan remaja khalwat dihukum penjara 7 hari
KUALA LUMPUR: Sepasang kekasih remaja yang ditangkap sedang memadukasih masing-masing dipenjara tujuh hari dan didenda RM3,000 olehMahkamah Tinggi Syariah semalam, selepas mengaku bersalah atas tuduhanberkhalwat di sebuah hotel di sini, tahun lalu.

10 guni ganja ditemui tersorok dalam kereta
GEORGETOWN: Polis menahan lima lelaki dan merampas 227 kilogram ganjabernilai RM900,000 yang disorok dalam kereta di sebuah gudang kereta diBagan Dalam, Butterworth, kelmarin.

Mirza tidak tahu bayaran implan gigi dibayar SPPMSB: Saksi
KUALALUMPUR: Saksi pendakwa kes rasuah Datuk Mirza Mohamad Taiyab Beg MirzaHadi Hassan Beg memberitahu Mahkamah Sesyen di sini, semalam beliaumembayar kos rawatan luar biasa pergigian tertuduh kerana malu denganKetua Pengarah Tourism Malaysia itu.

Warga emas belasah suami depan polis
SIBU:Seorang wanita membelasah suaminya di depan polis selepas berang dengantindakan lelaki warga emas itu menyerahkan RM10,000 daripada simpananmereka kepada dua lelaki yang mendakwa dia memenangi loteri RM2 juta.

Pemuda dituduh punca wanita maut
BATU PAHAT: Seorang penganggur mengaku tidak bersalah di MahkamahSesyen, di sini, semalam, terhadap tuduhan menyebabkan kematian dankecederaan wanita hamil, Jamilah Selamat dalam kejadian rompak di JalanKaloi, Ayer Hitam, awal bulan ini.

No comments:

Post a Comment