Friday, May 22, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : JUMAAT 22 MEI 2009

Zambry atau Nizar?
PUTRAJAYA 21 Mei - Keputusan sama ada Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadiratau Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin diisytiharkan kekalsebagai Menteri Besar Perak yang sah akan ditentukan oleh MahkamahRayuan, esok.

Rayuan Anwar cabar pemecatan didengar 30 Julai
PUTRAJAYA21 Mei - Mahkamah Persekutuan menangguhkan sehingga 30 Julai ini untukmendengar rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mencabar kesahihanpemecatannya daripada jawatan Kabinet hampir 11 tahun lalu oleh bekasPerdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Keputusan kes bunuh Bakarudin Oktober
KUALALUMPUR 21 Mei - Nasib tiga lelaki yang dibicarakan atas tuduhanmembunuh pensyarah sains sukan Universiti Teknologi Mara (UiTM),Bakarudin Busu, hampir lapan tahun lalu akan ditentukan oleh MahkamahTinggi di sini pada 2 Oktober ini.

SIS mohon batal perintah haramkan buku terbitannya
KUALALUMPUR 21 Mei – Ekoran tidak berpuas hati dengan keputusan MenteriDalam Negeri yang mengharamkan sebuah buku terbitan Sisters In Islam(SIS) pada Disember 2008, pertubuhan itu berusaha membatalkan perintahtersebut.

Suspek bertindak sendirian
IPOH 21 Mei - Polis percaya penagih dadah yang ditangkap selepasmerompak dan membunuh seorang pengusaha salon bersama anak lelakinyayang berusia lima tahun serta seorang pembantu rumah di Taman PinjiSeni di sini semalam, bertindak sendirian semasa melakukan jenayahtersebut.

VCD, DVD haram RM2.1 juta dilupuskan
PULAUPINANG 21 Mei - Sebanyak 244,323 keping cakera padat (CD), cakera padatvideo (VCD) dan cakera video digital (DVD) bernilai lebih RM2.1 jutayang dirampas sejak 2001 hingga Mei 2009 di negeri ini dilupuskan hariini.

Polis syak buatan khianat kilang tilam terbakar dua kali
KLANG21 Mei – Seorang pemilik kilang tilam LSK Holding Group kerugian lebihRM10 juta apabila kilangnya di Jalan Haji Abdul Manan, Meru, dekat sinimusnah dalam kebakaran dua hari berturut-turut iaitu pada hari ini dansemalam.

Mayat dua warga Indon ditemui
JOHORBAHRU 21 Mei – Mayat dua anak kapal warga Indonesia yang hilang selepaskapal tangki Vertex dinaiki mereka terbakar di perairan Pengerang,Isnin lalu, dijumpai kira-kira 500 meter dari lokasi kejadian hari ini.





Tujuh nafi bunuh rakan setugas
KUALALUMPUR: Tujuh tentera pelatih mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggidi sini semalam atas tuduhan membunuh rakan setugas mereka dalam pusattahanan tentera Kem Sungai Besi, tahun lalu.

Pengedar kena gantung marah peguam
KUALALUMPUR: Bukan saja tidak menyesal dijatuhkan hukuman mati oleh MahkamahTinggi di sini semalam, selepas disabitkan bersalah mengedar 38.7kilogram ganja, malah seorang tertuduh bertindak sebaliknya apabilamemarahi dan meleteri peguamnya kerana tidak berpuas hati dengankeputusan itu.

Pembelaan kes bunuh pensyarah UiTM 31 Julai
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini semalam, menetapkan 31 Julai untukmendengar hujah pembelaan dalam kes bunuh pensyarah UniversitiTeknologi Mara (UiTM), Bakaruddin Busu, tujuh tahun lalu.

Suspek kes bunuh direman seminggu
IPOH:Suspek kes bunuh dua beranak dan pembantu rumah mereka di Taman PinjiSeni di sini, kelmarin ditahan reman selama tujuh hari bermula semalam,kata Ketua Polis Perak, Datuk Zulkifli Abdullah.

Tiada kes untuk dakwa Azalina rasuah: SPRM
MEMBAKUT:Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap bekasMenteri Pelancongan, Datuk Seri Azalina Othman Said yang dikatakanterbabit dalam rasuah mendapati tiada kes untuk mendakwa beliau.

Keputusan siapa MB Perak hari ini
PUTRAJAYA:Mahkamah Rayuan akan membuat keputusan hari ini berhubung rayuan DatukSeri Dr Zambry Abdul Kadir untuk mengetepikan perisytiharan MahkamahTinggi bahawa Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri BesarPerak yang sah.

No comments:

Post a Comment