Thursday, May 7, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 07 MEI 2009

Nizar reka cerita dongeng
KUALA LUMPUR 6 Mei - Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri MohammadNizar Jamaluddin disifatkan hanya mereka cipta cerita dongeng dalamusahanya mengekalkan jawatan meskipun beliau telah hilang kepercayaandaripada majoriti anggota Dewan Undangan Negeri (DUN), Februari lalu.

Image

Noraniza tuntut harta sepencarian Fareez
KUALALUMPUR 6 Mei - Tindakan Fareez tidak menepati janjinya untukmenyerahkan sebahagian harta sepencarian yang diperoleh sewaktu masihberkahwin dengan penyanyi irama Malaysia, Noraniza Idris telahmenyebabkan dia bakal dibicarakan di Mahkamah Tinggi Syariah di sinipada 1 Jun ini.

Didakwa terima RM100,000
KUALALUMPUR 6 Mei - Bekas Ketua Penolong Pengarah Kementerian Perumahan danKerajaan Tempatan didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atasdua tuduhan menerima deposit wang tunai berjumlah RM100,000, tahunlalu.

Kes culik ke Mahkamah Tinggi
PETALINGJAYA 6 Mei - Mahkamah Majistret di sini hari ini membenarkan permohonanpendakwaan agar kes tujuh lelaki yang didakwa menculik seorangkanak-kanak berusia tujuh tahun bagi mendapatkan wang tebusan RM1 jutadipindahkan ke Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Pembekal minuman keras maut ditembak
KUALA LUMPUR 6 Mei - Seorang pembekal minuman keras maut ditembak duadas dari jarak dekat oleh dua penjenayah ketika mangsa sedang menukartayar van miliknya di sebuah restoran di Jalan Tiong Nam 5, Chow Kit,di sini hari ini.

Anggota PGA mati terkena tembakan M16
PADANGBESAR 6 Mei - Seorang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) ditemui matiterkena satu tembakan di kepala semasa bertugas di laluan keselamatansempadan Malaysia-Thailand, di sini hari ini.






Remaja merajuk kena rogol
KUANTAN:Tindakan pelajar perempuan melarikan diri dari rumah selepas merajukdengan ibunya mengundang padah apabila dia dirogol seorang lelaki didepan Sekolah Kebangsaan Mat Kilau, Inderapura, Isnin lalu.

Suspek kes samun mati dibelasah
KLANG:Seorang suspek kes samun yang ditinggalkan di tepi jalan oleh polisdengan tangan bergari, mati dibelasah sekumpulan penunggang motosikalyang cuba disamunnya ketika polis mengejar suspek kedua, di sini padaJumaat lalu.

Adik setuju pelakon mati bunuh diri
KUALALUMPUR: Adik kepada pelakon Tamil tempatan, K Sujatha memberitahuMahkamah Koroner di sini, semalam beliau bersetuju dengan cadanganTimbalan Pendakwa Raya Geethan Ram Vincent bahawa kakaknya mati bunuhdiri, dua tahun lalu.

Peguam mabuk ketika memandu kena RM3,000
KUALALUMPUR: Seorang peguam yang didakwa memandu dalam keadaan mabuk ditegurmajistret kerana tidak mematuhi undang-undang padahal dia mempunyaipengetahuan dalam bidang itu.

Pasukan khas siasat kematian mangsa ragut
BATUPAHAT: Polis Johor menubuhkan pasukan khas bagi menjalankan siasatanrapi berhubung kematian seorang wanita mengandung, Jamilah Selamat, 31,di Taman Mekar, Ayer Hitam, yang dipercayai mangsa ragut.

Kes video wanita mandi selesai
KUALATERENGGANU: Polis yakin dapat menyelesaikan kes penyebaran gambar danvideo seorang pegawai wanita sebuah bank di bandar raya ini yang sedangmandi dengan tertangkapnya dua suspek termasuk seorang yang mempunyaihubungan kekeluargaan dengan mangsa, dalam dua tangkapan berasinganawal pagi kelmarin.

Empat remaja ditahan kes pecah rumah, curi kereta
JITRA:Polis menahan tiga pelajar sekolah menengah dan seorang penganggurkerana disyaki terbabit dalam kes pecah rumah dan mencuri keretasekitar daerah itu, sejak beberapa hari lalu.

Ibu terkejut anak sekatil teman lelaki
KUANTAN:Seorang ibu yang mahu mengejutkan anak perempuan tirinya berusia 16tahun untuk bersiap ke sekolah hampir pitam, apabila mendapati seorangremaja lelaki tidak dikenalinya tidur bersama pelajar terbabit, Isninlalu.

Mohamad Sabu ditahan
KUALALUMPUR: Naib Presiden Pas, Mohamad Sabu ditahan di sini, semalam,kerana didakwa menghasut pengikutnya berhimpun secara haram berhampiranBangunan Perak Darul Ridzuan di Ipoh, sebagai tanda sokongan kepadapakatan pembangkang sepanjang persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN)yang bermula pagi ini.

No comments:

Post a Comment