Friday, May 29, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : JUMAAT 29 MEI 2009

DUN Ladang kekal milik Pas
PUTRAJAYA 28 Mei – Mahkamah Persekutuan hari ini mengisytiharkan kerusiDewan Undangan Negeri (DUN) Ladang, Terengganu kekal milik Datuk TengkuHassan Tengku Omar dari parti Pas.

Mahkamah tolakpermohonan Herald Catholic
KUALALUMPUR 28 Mei - Mahkamah Tinggi hari ini menolak permohonan akhbarmingguan, Herald Catholic Weekly , bagi mendapatkan perintah menangguhkeputusan Kementerian Dalam Negeri melarangnya menggunakan perkataan"Allah" dalam penerbitan itu.

Mayat anak saya lebam, luka, bengkak - Sobri
KUALALUMPUR 28 Mei - Mahkamah Sesyen di sini hari ini diberitahu terdapatkesan-kesan lebam, luka dan bengkak di seluruh badan mayat pelajarPertubuhan Kebajikan Darul Islah Selangor (Perkid), Megat Mohd. AmirulSobri yang dikatakan dipukul sehingga mati.

Image
3 ah long direman
KUALA LUMPUR 28 Mei - Kesemua tiga ah long termasuk seorang yangditahan pada lewat petang semalam, berhubung kes mengurung dan merantaipeminjam seperti binatang direman empat hari bermula hari ini.

Image
Suri rumah kes ragut terbaru
KUALATERENGGANU 28 Mei - Seorang wanita nyaris maut apabila beg tangannyadiragut ketika menunggang motosikal di Jalan Tengku Omar, Kampung WakafTembesu, Gong Badak di sini pagi ini.

Image
Mayat bayi depan rumah
KUANTAN 28 Mei – Kes pembuangan bayi masih terus berlaku meskipun pendedahan demi pendedahan disiarkan oleh media setiap hari.

Polis rampas ganja 140kg
PULAU PINANG 28 Mei - Lagi kegiatan penyeludupan dadah jenis ganjadalam jumlah besar dari negara jiran ke Pulau Pinang untuk pasaranLembah Klang berjaya dipatahkan oleh polis.

3 lelaki kempunan ayam hutan dirampas
KUANTAN28 Mei - Tiga lelaki kempunan untuk mengadakan kenduri daging ayamhutan selepas hasil buruan mereka dirampas Jabatan Perlindungan HidupanLiar dan Taman Negara (Perhilitan) di Ladang Lembaga KemajuanPerusahaan Pertanian (LKPP) Penor, Sungai Belat di sini semalam.

Jenayah khalwat semakin berleluasa
KUALALUMPUR 28 Mei - ''Tahun 1960-an jarang-jarang. 1970-an kadang-kadang.1980-an kadang-kadang ada, kadang-kadang tiada. 1990, selalu ada. Masukalaf baru, macam cendawan tumbuh selepas hujan.''







Permohonan Herald tangguh larangan guna 'Allah' ditolak
KUALALUMPUR: Akhbar mingguan gereja Katolik, Herald The Catholic Weekly,semalam gagal dalam permohonannya untuk mendapat perintah penangguhankeputusan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang melarangnya menggunakanperkataan 'Allah' dalam penerbitan itu.

Pelajar mengaku khalwat
KUALALUMPUR: �Saya tahu saya sudah mencalarkan maruah keluarga tetapi sayasudah insaf dan berjanji akan menjadi orang lebih baik selepas ini,�itulah luahan pelajar perempuan Kuliah Undang-Undang Universiti IslamAntarabangsa Malaysia (UIAM) sebelum dijatuhkan hukuman penjara dandenda kerana berkhalwat.

Suri rumah patah gigi, luka elak beg disentap samseng
KUALATERENGGANU: Seorang suri rumah berusia 45 tahun sanggup menanggungkesakitan akibat kehilangan dua gigi dan luka di badan selepas terjatuhdaripada motosikal demi menyelamatkan beg tangannya daripada diragutsamseng jalanan di Jalan Tengku Omar, Gong Badak, di sini, semalam.

Mayat bayi diserta nota kebumi jenazah
KUANTAN:Mayat bayi lelaki baru lahir dibungkus selendang putih bersertasekeping nota meminta orang ramai mengebumikan jenazah terbabit,ditemui di sebuah rumah sewa di Taman Balok Makmur, di sini, semalam.

Penyokong Barcelona kena pukul
KUALALUMPUR: Kegembiraan seorang penyokong setia Barcelona meraikan kejayaanpasukannya menjuarai Liga Juara-Juara Eropah awal pagi semalam,bertukar tragedi apabila dibelasah dan ditetak sekumpulan penyokongManchester United (MU) di sebuah restoran di Pudu Hulu di sini, awalpagi semalam.

Kes Sivakumar disebut 28 Julai
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini semalam, menetapkan 28 Julai ini untuksebutan bagi kebenaran memulakan prosiding semakan kehakimandikemukakan Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V Sivakumar terhadaptiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) di Perak dan Suruhanjaya PilihanRaya (SPR).

Mayat mangsa bunuh dibakar
JOHORBAHRU: Polis menjumpai mayat seorang wanita dalam keadaan rentungdipercayai mangsa bunuh di ladang kelapa sawit di Mount Austin, Kempas,di sini, semalam

No comments:

Post a Comment