Saturday, July 11, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 11 JULAI 2009


2 doktor, HUKM disaman RM4.1j
SHAH ALAM 10 Julai - Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) dandua doktornya disaman RM4.1 juta kerana didakwa cuai sehinggamenyebabkan kematian seorang jurutera wanita semasa menjalanipembedahan membuang ketumbuhan di bahagian dada.

Mahkamah benarkan pecah masuk rumah sewa Amelina
SHAH ALAM 10 Julai - Mahkamah Majistret di sini hari ini membenarkanpermohonan seorang lelaki untuk pecah masuk dan menjual barang yangdisita serta mengambil semula rumah banglo berkembar dua tingkat yangdisewakan kepada bekas ratu dangdut, Amelina di Kota Kemuning, di sini.


Lima lelaki didakwa culik wanita
LEDANG 10 Julai - Lima lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sinihari ini atas tuduhan menculik isteri seorang ahli perniagaan bagimenuntut wang tebusan sebanyak RM1 juta. bulan lalu

Mahkamah benarkan permohonan Uthayakumar
KUALA LUMPUR 10 Julai - Hasrat pemimpin Hindraf, P. Uthayakumarmendapatkan rawatan perubatan di luar negara tercapai akhirnya apabilaMahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonannya untukmendapatkan semula pasport antarabangsa bagi tujuan tersebut.

Dipenjara urus rumah pelacuran
KUALA LUMPUR 10 Julai - Tiada siapa menyangka seorang warga emas wanitayang dilihat berehat bersama rakannya di luar Mahkamah Sesyen di sinihari ini merupakan pengurus rumah pelacuran, lima tahun lalu.

Bicara kurung isteri 24 Nov.
KUANTAN10 Julai - Kes seorang kerani yang didakwa mencedera, mengurung danmengugut isterinya untuk dibuang ke dalam gaung akan dibicarakan diMahkamah Majistret di sini pada 24 November ini

Amah curi duit ditahan ketika membeli-belah
KUALA TERENGGANU 10 Julai - Seorang pembantu rumah warga Indonesiamasih sempat membeli-belah di sebuah pasar raya selepas dia melarikanwang tunai dan barangan milik majikannya, seorang ahli politik dinegeri ini.







Mahkamah benar pemilik pecah masuk rumah disewa Amelina
SHAHALAM: Mahkamah Majistret di sini, semalam membenarkan permohonanex-parte yang difailkan seorang pemilik rumah banglo untuk pecah masukdan menjual barang yang disita serta mengambil semula rumah berkenaanyang sebelum ini disewa bekas penyanyi dangdut, Amelina, di KotaKemuning, dekat sini.

Vigneswaran kalah kes saman NSTP
KUALALUMPUR: Bekas Setiausaha Parlimen Kementerian Belia dan Sukan, SVigneswaran kalah dalam saman fitnahnya di Mahkamah Tinggi di sinisemalam, terhadap The New Straits Times Press (Malaysia) Berhad (NSTP)dan tiga wartawannya berhubung tiga laporan diterbitkan syarikat akhbaritu empat tahun lalu. [

Kokain RM500,000 dalam perut
KUALALUMPUR: Sebanyak 165 ketulan dadah jenis kokain dikeluarkan daripadaperut dua wanita Thailand yang disyaki menjadi kurier sindiket dadahantarabangsa selepas ditahan di Hentian Puduraya, Jumaat dan Selasalalu.

Karam Singh kena rompak RM100,000
KLANG:Wartawan Alam Sekitar TV3, Karam Singh Walia, kerugian kira-kiraRM100,000 apabila rumahnya di Taman Sri Andalas di sini, dipecah masukmalam kelmarin.

Amah Indonesia joli wang curi
KUALATERENGGANU: Seorang pembantu rumah warga Indonesia berusia 22 tahunyang sedang asyik berbelanja mewah menggunakan hasil wang yangdipercayai dicuri daripada majikannya di sebuah pasar raya di bandarraya ini, diberkas polis, petang kelmarin.

No comments:

Post a Comment