Saturday, July 4, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 04 JULAI 2009

Ditangguh buat kali ketiga
KUALA LUMPUR 3 Julai - Permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim agardibekalkan dengan dokumen berkaitan tuduhan kes liwat yang dihadapinyaterpaksa ditangguhkan sekali lagi apabila peguamnya Sulaiman Abdullahmengadu tidak sihat.

Rajasekaran Setiausaha Agung MTUC sah
KUALALUMPUR 3 Julai - Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-kuasa Khas)hari ini memutuskan jawatan Setiausaha Agung Kongres Kesatuan SekerjaMalaysia (MTUC) yang dimenangi oleh G. Rajasekaran pada persidanganperwakilan kongres tersebut pada 18 Disember 2007 adalah sah.


Pertuduhan khalwat Norman, Memey tidak betul - Peguam
KUALALUMPUR 3 Julai - Peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan menyifatkanbahawa pertuduhan khalwat terhadap pelakon, Norman Hakim danpasangannya, Memey Suhaiza adalah tidak betul sama sekali.

Lafaz cerai Jamal Abdillah sah
SHAHALAM 3 Julai - Penyanyi Jamal Abdillah dan isteri, Fatimatuzahra Samadhari ini disahkan bercerai talak satu selepas Mahkamah Rendah Syariahdi sini mensabitkan talak yang dilafazkan pada 15 Mei 2007.

Dipenjara lima bulan cabul jiran
KUALALUMPUR 3 Julai - Nama 'Mmmd' bagi seorang penganggur, Md. Husin MmmdMd. Hanifah mungkin sesuatu yang unik tetapi ia tidak menggambarkansikapnya yang tidak senonoh.

Anak sembelih bapa dibebas
KUALALUMPUR 3 Julai - Kesan halusinasi yang dialami oleh seorang lelakimenyebabkan dia bertindak ganas dengan menyembelih bapanya yang sedangnyenyak tidur sehingga mati, tiga tahun lalu.

Didakwa sebabkan kematian
SHAHALAM 3 Julai - Setelah hampir lima tahun bersembunyi di rumah kakaknyadi Subang, seorang kelindan lori dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sinihari ini atas tuduhan menyebabkan kematian seorang lelaki pada Jun2004.

Dua lelaki bunuh pelakon Kipas Anggun diperintah bela diri
KUALA LUMPUR 3 Julai - Mahkamah Tinggi di sini memerintahkan seorangpenganggur dan seorang jurusolek artis membela diri atas tuduhanmembunuh penerbit teater Inggeris dan pelakon sitkom Kipas Anggun, UnaAngelia Oliveiro, lapan tahun lalu.


Lelaki ditembak di kaki kiri
KUALA TERENGGANU 3 Julai - Gara-gara cuba menghalang polis daripadamenahan rakannya, seorang lelaki ditembak di kaki selepas menyerang duaanggota polis dengan parang di Kampung Telok Pasu, Manir di sinisemalam.

Suspek kes dadah dipercayai mati terjatuh
IPOH3 Julai - Kematian mengejut seorang suspek kes dadah, Choong Soy Soy,55, dalam tahanan polis baru-baru ini, dipercayai akibat terjatuh dalamtandas.

Pemuda UMNO buat laporan polis isu kebakaran
KUALALUMPUR 3 Julai - Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Lembah Pantai danGabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) hari ini membuat laporanpolis terhadap Naib Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Lembah Pantaikerana mengeluarkan laporan berbaur hasutan dalam sebuah akhbarberbahasa Melayu.

Farawahida dakwa Julfekar ugut sebar gambar bogelnya
KUALALUMPUR 3 Julai - Sebelum ini pernah timbul pelbagai gosip mengaitkanpenyanyi muda, Farawahida Razali dengan bekas pengurusnya, JulfekarAhmad Shah.

Julfekar enggan komen
KUALALUMPUR 3 Julai - ''Saya tidak mahu komen apa-apa, biar segalanyaditentukan di mahkamah nanti, lagi pun kalau saya kata ya atau tidak,bukannya boleh menyelesaikan masalah.''

Lelaki maut ditikam sedalam 6 inci
KUALALUMPUR 3 Julai - Mayat seorang lelaki dengan sebilah pisau terbenam dibahagian kiri perut ditemui di sebatang anak sungai di Kampung Bahagia,Bukit Lagong, Gombak dekat sini hari ini.







Tuduhan kes Norman, Memey salah
KUALALUMPUR: Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini, semalamdiberitahu, tuduhan terhadap pelakon, Norman Hakim bersama pasangannya,Memey adalah salah dan tidak berasaskan kepada fakta kes keranakedua-duanya ditemui serta ditahan dalam premis berasingan.

Penganggur bunuh bapa terlepas hukuman
KUALALUMPUR: Seorang penganggur yang membunuh bapanya dengan mengelar lehermangsa kerana enggan memberikannya wang untuk membeli motosikal,terlepas hukuman gantung sampai mati selepas Mahkamah Tinggi di sinisemalam, memutuskan tertuduh tidak waras ketika melakukan kesalahanitu, tiga tahun lalu.

Pemuda Umno lapor dakwaan sabotaj
KUALALUMPUR: Pergerakan Pemuda Umno Lembah Pantai semalam membuat laporanpolis terhadap Naib Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian LembahPantai, Amin Mian berhubung dakwaannya kebakaran empat rumah di BukitB, Kampung Kerinchi adalah perbuatan sabotaj, Isnin lalu.

Farawahida terima SMS ugutan bunuh
KUALALUMPUR: Penyanyi, Farawahida Razali mendakwa menerima ugutan bunuh,selain ancaman video dan gambar lucahnya disebarkan kepada umumdaripada lelaki yang juga bekas majikannya.

Jamal sah cerai talak satu
SHAHALAM: Raja Pop, Jamal Abdillah dan Fatimatu Zahra Samad semalamdisahkan bercerai talak satu selepas Mahkamah Rendah Syariah di sinimensabitkan lafaz talak oleh penyanyi itu pada 15 Mei 2007.

Suami fail permohonan Manohara pulang, taat
KUALALUMPUR: Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Petradijangka memfailkan dua permohonan terhadap isterinya, Manohara OdeliaPinot yang juga bekas model Indonesia di Mahkamah Tinggi Syariah KotaBharu Kelantan esok.

No comments:

Post a Comment