Friday, May 1, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH JUMAAT 01 MEI 2009

Guru miliki gambar bogel minta dibicara
KUANTAN 30 April - Seorang guru sekolah rendah jenis kebangsaan Cinadidakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan memilikidua keping disket mengandungi gambar bogel wanita yang dikatakan mirippelakon Linda Rafar, kira-kira lima tahun lalu.

7 didakwa culik, minta tebusan RM1j
PETALING JAYA 30 April – Tujuh lelaki didakwa di Mahkamah Majistret disini hari ini atas tuduhan menculik seorang kanak-kanak berusia tujuhtahun bagi mendapatkan wang tebusan RM1 juta pada awal April lalu.

Dua isteri suspek direman tujuh hari
PULAUPINANG 30 April - Polis hari ini menahan dua daripada tiga isteriseorang lelaki yang dituduh membunuh dan menanam anaknya sendiri diKampung Pisang, Ayer Itam di sini tiga tahun lalu.

Ayah Pin pernah dilihat di Rantau Panjang
KUALATERENGGANU 30 April – Polis Terengganu hari ini mengesahkan bahawaketua kumpulan ajaran sesat, Ariffin Mohamad, 69, atau Ayah Pin pernahdilihat beberapa kali berada di Rantau Panjang, Kelantan.

Ketua Polis jadi mangsa samun warga Indonesia
JOHOR BAHRU 30 April - Dalam usaha pihak polis membanteras jenayah, mereka juga tidak terkecuali daripada turut menjadi mangsa.

Terlebih dos: Polis tunggu laporan perubatan
KUALALUMPUR 30 April - Polis kini menunggu laporan perubatan berhubungdakwaan kecuaian sebuah klinik kerajaan memberikan ubat dengan dosberlebihan sehingga mengakibatkan seorang kanak-kanak maut, semalam.

4 remaja samun pelajar ditangkap
KUALALUMPUR 30 April – Empat remaja ditahan selepas menyamun seorang pelajarKolej Tunku Abdul Rahman (KTAR) di Jalan Hadapan PV 5, Taman Melati disini kelmarin.






Dua isteri ditahan jadi saksi suami tanam anak
GEORGETOWN:Polis semalam menahan dua isteri seorang lelaki yang disyaki mendera,membunuh dan menanam mayat anak perempuannya di satu kawasan padang diAir Itam di sini, kira-kira tiga tahun lalu.

Usaha Chin Peng masuk Malaysia gagal
PUTRAJAYA:Usaha terakhir bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng @Ong Boon Hua untuk mendapatkan pengisytiharan masuk dan hidup diMalaysia gagal selepas Mahkamah Persekutuan semalam menolakpermohonannya untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan.

Polis lancar operasi tiga bulan tangani lumba haram
KUALALUMPUR: Bermula hari ini, polis melancarkan operasi bersepadubesar-besaran selama tiga bulan di seluruh negara, bagi menanganikegiatan lumba haram dan jenayah membabitkan pengguna motosikal.

Jawatankuasa khas sekat transit pendatang dikaji
KAJANG:Malaysia bercadang menubuhkan jawatankuasa khas membabitkan pelbagaikementerian, agensi dan kerajaan negeri bagi menyekat rakyat asingdaripada menjadikan negara ini transit ke Australia.

Pendatang bayar RM50,400 guna khidmat sindiket
JOHORBAHRU: Seorang warga Asia Selatan yang mahu menggunakan khidmatrangkaian sindiket antarabangsa mendapatkan suaka politik di Australiaperlu membayar sehingga AS$14,000 (RM50,400) serta perlu sanggupmenggadai nyawa meredah perairan Malaysia dan Indonesia.

Polis sentiasa awasi pesisir pantai Selangor
SHAHALAM: Kejayaan Pasukan Gerakan Marin (PGM) menahan 37 rakyat asing diKuala Langat, Sabtu lalu, adalah hasil pemantauan berterusan polismengawasi pesisir pantai Selangor.

Visa pelajar, pelancong diteliti
KUALALUMPUR: Timbalan Konsul Besar Malaysia di Pakistan, Ahmad GhafriHampden, berkata kebanyakan warga Afghanistan dan Sri Lanka memasukiPakistan menggunakan laluan darat dan memohon visa sebagai pelancongatau pelajar sebelum tiba ke Malaysia.

Permohonan tangguh bayar RM63j didengar Rabu
KUANTAN:Mahkamah Tinggi di sini, semalam menetapkan Rabu depan bagi mendengarpermohonan kerajaan negeri untuk penangguhan perintah bayaranpenghakiman berjumlah RM63 juta kepada syarikat pembalakan, SeruanGemilang Makmur Sdn Bhd.

Tujuh didakwa culik budak
PETALINGJAYA: Tujuh lelaki didakwa di Mahkamah Majistret di sini, semalam atastuduhan menculik seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun yangdibebaskan selepas keluarganya membayar wang tebusan RM1 juta, duaminggu lalu.

Diperintah bayar RM32,000, faedah
KUALALUMPUR: Wilderness Centre Sdn Bhd, anak syarikat Kumpulan Halim MazminBerhad diperintah membayar ganti rugi RM32,000 kepada pengusaha premisperkelahan dan rekreasi di Langkawi kerana gagal membayar sewa.

Bekas suami nafi tuduhan, tak ampun Norish Karman
AMPANG:"Saya rela dan reda dengan perpisahan kami. Saya juga halalkan makandan minum dia selama bergelar isteri saya," kata Datuk HashimuddinAbdul Kadir, bekas suami pelakon, Norish Karman.

No comments:

Post a Comment