Monday, June 29, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : ISNIN 29 JUN 2009

Pakar 'bedah' kereta mewah tumpas
RAWANG 28 Jun - Demi 'perniagaan haram' yang diusahakan, penjenayah tempatan sanggup bersekongkol dengan warga asing.

Bekalan kurang dorong warga asing giat seludup dadah
KUALA LUMPUR 28 Jun - Permintaan tinggi dan desakan ekonomi merupakanantara faktor utama yang menyumbang kepada penyeludupan dadah olehwarga asing ke negara ini yang kini semakin membimbangkan.

Polis jamin siasat kes buli pelajar
KUANTAN28 Jun - Polis memberi jaminan akan menyiasat kes buli di sebuahsekolah menengah agama di Rompin Khamis lalu jika pihaknya menerimalaporan mangsa.

Cif Inspektor digantung kerja
RAWANG28 Jun - Dua polis termasuk seorang berpangkat cif inspektor dari IbuPejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor yang ditahan kerana positifdadah di sebuah pusat hiburan di Jinjang kelmarin, digantung kerjaselama seminggu berkuat kuasa semalam.

Gaduh: Polis tahan 17 pelatih PLKN
KUANTAN28 Jun - Polis menahan seramai 17 pelatih lelaki Program LatihanKhidmat Negara (PLKN) yang terbabit dalam kes bertumbuk sehinggamenyebabkan empat daripada mereka mengalami kecederaan di Kem PLKNChini, Pekan, semalam.







Remaja rempuh polis
KUALATERENGGANU: Tiga remaja lelaki yang nekad merempuh sekatan jalan rayayang dijalankan di hadapan Kompleks Seri Iman, Jalan Sultan Muhammad,di sini kelmarin berjaya ditahan selepas dikejar polis selama kira-kira20 minit.

Sindiket curi kenderaan mewah tumpas
GOMBAK: Polis menumpaskan sindiket curi kenderaan mewah yang bergerak aktifsekitar Lembah Klang dan menjadikan sebuah bengkel di Sungai Lalang,Semenyih, dekat sini, sebagai tempat meleraikan kenderaan curi sebelumdijual kepada kedai menjual alat ganti kenderaan terpakai.

Wanita seludup dadah dalam pengisar
CHENNAI(INDIA): Seorang ahli perniagaan wanita ditahan di Lapangan TerbangTiruchi kelmarin ketika cuba menyeludup 18 kilogram ketamin ke Malaysiadengan menyembunyikannya dalam alat pengisar yang dimuatkan dalam beg.

Warga Jepun ditemui mati terjun flet
KUALALUMPUR: Seorang warga Jepun pemilik makanan restoran sushi ditemui matidipercayai terjun dari tingkat 18 flet di Taman Fadason, Jinjang Utaradi sini, semalam.

No comments:

Post a Comment